Enzimai.lt

2-asis žingsnis. Mityba

Rūpinkitės savimi ir atidžiai rinkitės maistą. Virškinimas yra visko pradžia, nuo jo priklauso, kaip funkcionuoja mūsų organizmas. Moksliniai tyrimai rodo, kad 3/4 mūsų imuniteto slypi virškinamajame trakte. Subalansuodami savo mitybą aprūpinsite organizmą reikalingomis maisto medžiagomis, o tai padės sustiprėti ir išlikti sveikiems. Ne protinei veiklai ar judėjimui, o maisto virškinimui žmogus sunaudoja 70 proc. visos savo kūno generuojamos energijos. Taigi, akivaizdu, kad ir pats kuras turi būti kokybiškas ir apsaugotų mus nuo darbo vardan darbo. 

Ką valgyti ir ko vengti:

1. Valgykite kuo daugiau šviežių vaisių ir daržovių:

– venkite „cheminių“ vaisių ir daržovių;

– švariai plaukite visas gėrybes (iš pradžių nuplaukite karštu tekančiu vandeniu ir pamerkite į sodos tirpalą (1 a.š. sodos/1l vandens) bent 15 min. po to gerai nuskalaukite);

– suvalgyti reikėtų visą vaisių ar daržovę (odelę, taip pat ir sėklas-jose gausu naudingų medžagų, nebent nuo senovės patariama daryti kitaip).

2. Jei gerai virškinate, į savo racioną įtraukite kuo daugiau česnako ir svogūno.

3. Ribokite maistą, kuris mažina enzimų aktyvumą (enzimų inhibitoriai). Tai būdinga sojos pupelių produktams, žemės riešutams, lęšiams. Jų prigimtinės savybės ilgai išsilaikyti stabdo enzimų darbą. Verčiau pabandykite juos sudaiginti.

4. Griežtai nenaudokite aliuminių indų. Geriau rinkitės nerūdijančio plieno puodus ir įsitikinkite, kad namuose naudojamuose keramikiniuose induose ir krištole nėra švino. Išsamesnė informacija apie buityje naudojamus indus rasite čia.

5. Venkite paprastos druskos, jei negalite be jos, tai mažinkite kiekius ir rinkitės jūros arba Himalajų druską.

6. Pasistenkite atsisakyti rafinuoto cukraus ir jo produktų, tokių kaip pyragai, tortai, įvairūs desertai ir saldainiai.

7. Aprūpinkite savo organizmą ląsteliena- valgykite kompleksinius angliavandenius: sveikus grūdus, šviežias daržoves ir vaisius.

8. Gerkite kuo daugiau šviežiai spaustų sulčių (morkų, burokėlių, obuolių, ananasų ir kt.).

9. Nereikėtų valgyti per daug karšto ar šalto maisto, nes tai apsunkina virškinimą, o dėl kaitinimo ar šaldymo maiste žūna daug naudingų medžiagų, enzimų taip pat.

10. Valgykite mažesniais kiekiais, geriau užkąsti 5-6 kartus per dieną nei apkrauti savo virškinamąją sistemą sočiais pietumis ir naktipiečiais.

11. Kramtykite! Kramtydami įjungiame visą enzimų mašiną: nuo hormoninio signalo smegenyse, seilių išsiskyrimo, kuris drėkina ir pradeda virškinti maistą iki galutinio atliekų pašalinimo. Jei skubėdami ryjame, dalis maisto taip ir lieka nepaliesta, nesuvirškinta ir neįsisavinta.

12. Jei įmanoma, negerkite kavos arba bent kartais pakeiskite ją žolelių arbatomis.

Sunku keistis, atsisakyti įprastų „saldžių nuodemių“. Pradėkite po truputį, į racioną įtraukite daugiau vaisių, daržovių, sulčių, jomis pakeiskite bent dalį desertų. Vyrai, pabandykite užsisakyti salotų 🙂 Gaminkite patys ir paverskite šį laiką puikia proga pabūti su artimaisiais ir draugais. Rinkites patiekalus būdingus mūsų kraštui ir pagal metų laikus. Taip prisidėsite ir prie ekologinės, ir prie ekonominės gerovės. Raskite argumentų „už“ geresnę aplinką, savijautą. Visa tai mūsų pačių labui.

Sėkmės!

P.S. pasidomėkite maisto netoleravimo ar padidinto jaurtumo faktoriais. Apie juos būtinai rašysiu ateityje.


Komentarų: 0
Rašyti komentarą

*